mer berlin

Den här dagen for min familj hem från Berlin och jag flyttade in på hostel.

Först gick jag dock på stadens naturhistoriska museum, jag älskar nämligen sådana.

Så fint var det.

Här tar jag en kvällspromenad längst east side gallery innan jag dricker öl på hostelrum, umgås med min favvo Frida och hälsar på min kära vän Olivia som fick leda runt mig bland mysiga barer och dönerställen. Sedan flög jag hem och det är min bästa känsla att komma tillbaka och liksom knappt ens sakna BERLIN, den hjärtestaden. Har denna vecka skrivit en svinbra tenta, firat den rejält och idag läst och ätit stans godaste vegoburgare i en park. ~insert-klyshig-mening-om-att-livet-är-allt-bra-gött-ibland~

berlin

Jag fick ett fantastiskt förslag av mina föräldrar på facebookchatten för ett tag sedan, nämligen att vi skulle träffas i Berlin. Eftersom jag ändå tänkt åka dit tackade jag givetvis ja.

Var ungefär såhär glad över att få träffa min syster

Vi bodde på hotell och gick på museum mest. Åt stora mängder halloumi im brot och falafel.

Här: modern konst i en gammal tågstationsbyggnad. Stort plus för fin lokal, annars halvtråkiga utställningar.

~obligatorisk berlinbild~

Jag älskar Berlin, trots byggen överallt och jobbiga turister.

Fixade även påfyllning till min fotoautomatsvägg. Resten tar vi en annan gång!

montserrat

För en knapp vecka sedan satte jag mig med fyra kompisar på ett tåg ut på landet. Vi skulle nämligen på bergsutflykt!

Hade tänkt mig en trevlig promenad ungefär men icke. Höga trappsteg och skakande ben.

Men såhär fint var det där! Vi tog oss till den absolut högsta toppen och det var med rätt svettiga pannor vi slog oss ned där för att njuta av utsikten och framförallt vår matsäck.

Vi brände oss en smula allihop men hjälp vad härligt det var.

I ett halvt dygn varade vår utflykt och det var helt klart en av mina bästa söndagar!

primavera

I eftermiddags promenerade vi till en gammal stammisbar.

Där var det nämligen marknad. Vi handlade kläder och försökte motstå frestelsen att köpa pommes.

Dagens köp!! En mintgrön favvis på spanska. Tänker att jag kan komma undan med att fortsätta läsa dessa i oändlighet om det är lite språkträning också.

Sedan slog vi oss ned i en park med kaffe + cola och blev inspirerade av några barn att binda kransar.

Tada!

cavaprovning och event

Nu är min vardag rätt okej för att uttrycka sig lite försiktigt. Jag kan parkhänga en hel dag utan strumpbyxor, vara på stranden, uteserveringshänga. Det är helt sjukt hur lycklig en kan bli av sol och doften av nyklippt gräs, även jag som nu sitter halvdöd och solsnurrig. Låt mig berätta lite om min eleganta vecka!

I fredags gick vi på fotoevent i Gràcia. Där fanns det gratis öl, världens mysigaste terrass, hippa människor, giveaways och livets godaste tårta.

Vi blev förevigade med polaroidkamera

Sedan hoppar vi till dagens äventyr. Vi hade schemalagt besök hos en cavaproducent med en lärare, helt okej skoldag. Denna bild visar deras motsvarighet till åkbanden på grönan.

Som om inte det varit nog fortsatte nöjesfälttemat med att vi fick åka ett litet tåg. Jag pep av lycka!!! Lågstadieutflyktskänslan var på topp. Givetvis ingick även rundtur i mörka tunnlar, provdoftning, provsmakning och information (skryt) om hur den bästa cavan ska göras.

Sedan handlade vi i butiken, hade picknick i solen och satte oss på tåget hem.

¡

Håller min sista presentation (!!!!!!! svävade hem och slappnade av som en liten spaghetti i sängen efteråt, känner mig så fri) och betalar min näst sista hyra, tiden flyger ifrån mig. Det känns orimligt att lämna den här staden och jag försöker undvika att räkna dagar ungefär som när man är uppe för sent och räknar timmarna tills klockan ringer.

Fortsätter pluggfika en massa, bland annat här på ett favoritcafé som heter cometa. Mat är mitt största intresse alltså, i helgen åt jag sex (!!!) rätter på asiatisk buffémiddag och igår hittade jag min nya favoritvegburgare. Om ni någonsin ska hit och är sugna på god mat vet ni vem ni ska fråga.

Idag regnar det mer än det regnat någonsin ungefär men andra dagar kan jag promenera ner till Ciutadellaparken och läsa. ~CaRpE diEm~ (Tack mamma för paketet med böcker!!!!) Har tagit mod till mig och försiktigt börjat skatea igen efter en lång tid med bandage och stödstrumpa. Det är ungefär så sportig jag orkar vara med min ständiga förkylning. Annars längtar jag mest så sjukt mycket efter att bada för första gången, det kanske sker redan i helgen!