tchaikovsky och mat

 
Har haft en så jääävla lyxig vecka. Här häller jag upp lite cava i strålande balkongsol på torsdagseftermiddagen.
 
 
Vi skulle nämligen på balett!! Moskvabaletten var på besök och vi skulle först se svansjön men det blev till slut nötknäpparen.
 
 
Det var så. himla. vackert. jag satt nog med munnen öppen halva tiden och applåderade så att jag fick ont i hela armarna. Kunde knappt sova på natten för att jag var så tagen.
 
 
I fredags åt vi den godaste pizzan jag någonsin ätit på Toto, världens lyxrestaurang som också gav oss helt sjuk körsbärstomatgazpacho till förrätt. Morgonen därpå satte vi oss på vårt stammisfik för att plugga och äta brunch där jag valde detta helt galet goda, brödbullar med pocherat ägg.
 
Ibland är det så fantastiskt att bo i Barcelona där det mesta är så pass billigt. Sen är vi ju smarta också, det här låter svinlyxigt men vi fick halva priset på baletten, åt det billigaste på restaurangen och drack cava för under två euro. Igår såg jag la liga-avgörandet där barcelona förlorade :'( ingen folkfest alltså så vi gick hem och spelade spel resten av kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0