på hjulen igen

Nu när vi pluggar historia de la lengua från tidigt på morgnarna är det skönt att bara ha hängt på stranden i helgen. Det är ett nytt ämne och innebär typ att vi lär oss exakt varför, hur och när det skett ändringar i det spanska språket. Till exempel hur en börjar med ett latinskt ord som sedan ska ändras steg för steg till modern spanska, lite intressant men också lite knäppt med så mycket teori när det fortfarande är halvkrångligt med vardagsspanska. 
 
Hursomhelst, helgen! I lördags var jag rastlös redan vid lunch, men då undrade en kompis om vi ville följa med till Sitges, en superfin liten badort 45 minuter bort med tåg, så så blev det!
 
Spontan gruppbild he he
 
 
I söndags var jag ovanligt pigg efter att inte gått ut på en helg så det blev utflyktsdags igen. 
 
Det här intresset har väl lagts lite på hyllan/under sängen efter mer än en stukad fot här hemma, men nu kände jag att tiden var kommen igen. Strandpromenaden här ovan är nämligen ultimata övningsplatsen.
 
 
 
Fick sååå många konstiga blickar för att vi är  tjejer som skatear i kort kjol antar jag men det är bara att inte bry sig och kicka på så gott en kan.
 
Vi bor ca 3 kilometer från havet :( synd om mig som bor i en strandstad jag vet men ändå långt, så då är det bra att kunna rulla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0