carnaval

För några dagar sedan firade jag ett halvår som Barcelonabo vilket känns lite overkligt. Det är liksom fortfarande lite svårt att ta in att det är min vardag att bo här, att jag kan promenera ner till havet om jag vill, att det finns palmer överallt, att det redan går att ta av sig vårjackan ibland. 
 
Förutom att jag dras med världens envisaste förkylning som övergår från att visa sig som feber till att dränka mig i snor till att tortera mina halsmandlar och får mig att bli vårdguidens mest frekventa besökare är det bra med mig! Jag är inne i en period som präglas av att jag översköljs av framtidsångest alltför ofta vilket är lite dumt då det får mig att glömma hur bra allt faktiskt är just nu.
 
 
Igår carpade vi iallfall tisdagen genom att ta tåget till Sitges och gå på karneval! Här ser ni min kära vän Ludvig poserandes med en månader gammal present från mig från en resa till ikea då jag kom till skolan nästa dag med den här fina inslagningen.
 
 
 
Alltså haha.
Jag har inga paradfoton. Ni kan få se lite fula bilder på mina vänner dock! Här har Josefine övertalat mig att ta det oerhört tveksamma beslutet att köpa blinkande rosettdiadem?? Prutade dock ned priset ordentligt vilket var tur eftersom mitt blev snott sedan....Alltid denna otur. (Exempel 1) Har haft sönder min mobil härom veckan och tvingats köpa en ny. Exempel 2) några fulla spanjorer spillde sangria över min vita jacka så den pryds numera av en mängd ocharmiga rödvinsfläckar Exempel 3) gick helt nykter och pigg in i en buske och rev upp halva låret)
 
 
Men det var sammanfattningsvis väldigt roligt!! Jag och tio klasskamrater hade improviserat ihop diverse utstyrslar från fula reabutiker eller chinos, jag och delar av mitt kollektiv var cheerleaders. Obs världens sämst genomförda utklädnad och extremt töntigt men ändå kul att dansa med glitterpompoms. Sedan när vi tröttnade på fulla, utklädda, våldsamma, stöldbenägna turister tog vi ett tåg och en taxi hem och somnade mycket nöjda med den tisdagen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0