♀ 8 de marzo ♀

Igår var det som bekant internationella kvinnodagen, något som alltid är viktigt men nästan kändes extra relevant nu när en är bosatt här. Det märks tydligt att Spanien är mindre jämställdt och PP, regeringspartiet, är emot fri abort. Jag bestämde mig för att delta i en feministisk manifestation trots att jag mådde svindåligt.

 
Det var så mycket folk! Unga och högljudda, gamla som kom fram och berättade att de kämpat sedan åttiotalet. Vi gick genom staden tills det blev mörkt. Det var lite svårt att känna sig riktigt delaktig eftersom det var mycket ramsor på catalan men det var ju fint bara att gå med. ♀ Mi cuerpo, mi forma de follar, no se arrodilla ante el sistema patriarcal! 
 
Här har vi mig lite senare under kvällen, efter att ha satt i mig en supergod burgare med sötpotatis. Jag är vegan på prov den här månaden, med i djurrättsalliansens stora veganutmaning, så det är tur att det finns lite goda ställen att äta på. Min kära vän Ellinor fyllde 21, så här är jag hemma i hennes fantastiska lägenhet. 

 
Och så har vi fredagen. Det var sällskapsspelkväll hemma hos oss med klassen och så himla roligt. Måste lugna mig när det kommer till sångspel alltså, blir lite för exalterad. Den här kvällen slutade lite underligt dock, jag åkte till razz med de här personerna och låter världens fulaste fotoautomatbild tala för hur det var. Nu ska jag tentaplugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0