parkbesök och motvilligt bollspelande

Jag fortsätter att hänga med på diverse utflykter MEN idag har jag ägnat mig åt en annan utmärkt aktivitet nämligen serietittande. Har börjat få lite mer utrymme vilket är oerhört skönt. (Hur kul det än är med nya vänner och upplevelser behöver jag min ensamtid.) Har gjort min första riktiga storhandling idag och har alltid tyckt om matbutiker så kände för att utforska vartenda hörn efter rolig frukt och ovanliga chokladsmaker. Dock är studentlivet som bekant inte superglamouröst så det blev liksom inte så mycket roligare än consums egna sojamjölk och spenat ungefär.
 
Hur som helst! 
 
Jag har besökt Parc Güell. Det var väldigt speciellt och väldigt fin utsikt men det kan man väl nästan kräva efter oändligt med trappor.
 
 
Såhär!
 
 
Och såhär såg jag ut. Lagom stel regisserad pose. Alltså. Alla dessa bilder på mig är tagna av min hyresvärd Doris som varje gång vi ser något nytt säger ANNA! FOTO! och viftar till sig min mobil. 
 
* * *
 
Som tur är har jag en "värdsyster". Hon är supergullig och förstår när jag är helt borta eller opepp på något. Igår ville ingen av oss till stranden på kvällen MEN det slutade med att vi spelade beachvolleyboll i timmar. Konstigaste skaran personer: vi, mamman, några unga vältränade killar av olika nationalitet som Caris (värdsystern) viskade till mig var typ det vackraste hon sett, en jobbigt pepp spanjorska, ett par korta killar som viftade med händerna á the ketchup song innan varje tillslag och en frodig medelålders man. Det var...kul. Vi säger såhär: jag gjorde iallafall inte bort mig VARJE gång bollen närmade sig mig.
 
Men bollsporter och jag är trots allt inte bästisar så när Caris bestämde att vi skulle tävla om vem som sprang till vattnet snabbast var jag mer än på. (Jag vann. Kvällsbad och strandlopp passar mig bättre än volleyboll.)
 
* * *
 
Idag var min första skoldag och det kändes bra! Skolan ligger jättecentralt och har luftkonditionering (<3) och en terass man kan hänga på så allt jag saknar är väl maten på rosendal. 

Kommentarer
Postat av: klara

du verkar ha det så himla fint och det gör mig så glad!! Något jävla avundsjuk på vädret dock jag har redan börjat frysa dygnet runt.

Svar: <3 <3
jag letar ständigt efter skugga och måste dricka sjuka mängder vatten men jo, det är härligt!
anna

2013-09-04 @ 09:28:30
URL: http://kicken.blo.gg
Postat av: frida

ohhhh jaaaa. fast jag åker till götet dan efter håkis och sen när jag kommer hem är det storvretacupen. men man kan äta julgodis ända in i mars typ för det behövs på vintern <3<3<3<3

Svar: så typiskt fridis men fattar du inte att jag förmodligen inte tänker bo hemma speciellt länge? menmen en del januarigodis kan väl hinnas med
anna

2013-09-05 @ 14:29:37
URL: http://stummaord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0