la mercè

 
Den här långhelgen firar vi la mercé och med firar menar jag ser liveband, går ut tre dagar i rad och trängs med hela staden. Igår begav vi oss till stranden för att titta på fyrverkerier.
 
 
Tänk er fullmåne, sandstrand, hav och oändligt mycket finare fyrverkerier än alla jag sett i Sverige.
 
 
Det var verkligen så sjukt fint och efteråt satte vi oss på stranden och åt chips. 
 
Sedan följde en väldigt konstig men rolig kväll. Det här är från ett lite mer classy tillfälle när vi takbarhängde och blev fotade till hotellets facebooksida. Det slutade hursomhelst med att vi skreksjöng till Mando Diao och Nelly Furtado (??) på en ~hemlig bar~ och sedan somnade jag hos Ludvig och Linnéa för att slippa åka hem till värdfamiljen. Gick efter alldeles för lite sömn upp för att baka scones till dem, sedan har jag knappt varit hemma och nu ska jag tillbaka för kvällsbad och filmkväll. Har skaffat mig en charmig glasögonbränna och halvt svettas ihjäl idag så är _nästan_ avundsjuk på det svenska höstvädret.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0