en bra helg och boendepanik

Imorse vaknade jag trött men glad och med tanken "åh vad bra att jag flyttade hit!!". Hittills har jag inte ens längtat hem och det jobbigaste som hänt var ungefär igår när jag var på väg mellan två ställen och drabbades av sjuka chipscravings när jag hittade en automat vid metron men råkade välja jamón dvs skinksmak. 1) Jag gillar inte skinka 2) jag är vegetarian men men gjorde ju mitt projektarbete om hur ohållbart matsvinn är så åt pliktskyldigt upp dem.
 
Till saken: idag är rent ut sagt en skitdag. Det började med att jag trampade i hundkiss på väg till köket. Bara det liksom, jag tycker inte ens om hundar och deras är extra äcklig. Sedan skulle vi spela basket (!?) och det slutade med att min värd satt och försökte konvertera några främligar till sin kristna frikyrka. Då fick jag nog. Folk får tro på vad de vill MEN man ska respektera andra. Efter det har jag varit mitt jobbigaste jag, högljutt förklarat att jag är ateist och bråkat två gånger för att de vägrade låta mig gå hem. (Hade nästan saknat att bråka lite helt ärligt, det är jobbigt att vara trevlig jämt.)
 
 
"Nej jag vill inte ta någon bild" "JO!! du måste" Mycket pepp uppenbarligen.
 
Nu överväger jag att försöka hitta ett bättre boende. Men! Jag har faktiskt haft en underbar helg i övrigt, så delvis för att muntra upp mig själv kan jag ju berätta om den istället:
 
I fredags kväll var jag och några till hemma hos ett par vänner i Barceloneta och virrade sedan bort oss totalt. Till slut lyckades vi följa musiken uppför ett berg och hittade uteklubben vi skulle till. Det var jätteskumt på många sätt men kul!! Vi dansade till vad som hade kunnat vara samma dåliga houselåt på repeat (USEL DJ) och hängde med tyskar (så himla mycket turister, pratade nog inte spanska en enda gång) i vad som kändes som en evighet. Jag hoppade av bussen hem med löftet att komma över följande dag klockan ett (!!) och plugga och väckte hela familjen när jag tvingades ringa på den reglade dörren eftersom vi missförstått varandra, spanskan är inte helt hundra.
 
Imponerande nog lyckades vi med pluggplanen. Jag och Ludvig satt på ett superfint ställe och diskuterade läxor tills vi kände att det var dags att gå innan de slängde ut oss och precis då var det världens sjukaste skur så vi SPRANG hem till dem och där blev jag kvar för regnet vägrade sluta. Linnéa och Ludvig bjöd mig på världens godaste paj innan vi sa hejdå-vi-ses-om-en-stund. Jag promenerade till Ellinors hostel och umgicks med henne och några argentinare som ville att vi skulle följa med ut men jag var lite sliten så jag följde med de andra till en bar istället (och HÄR passar chipshistorian in!) där exakt alla runt oss verkade vara på date. Vi hade dock roligt ändå och det var min första riktiga helg i Barcelona. Har förmågan att bli kär i ungefär alla städer som inte är Uppsala men den här är nog ändå en av mina största förälskelser hittills. 

Kommentarer
Postat av: frida

SÅ VAJJERT

2013-09-09 @ 07:50:18
Postat av: frida

asså njä, bara som du vet. äter väldigt lite och inget alls i skolan. JAG HAR STÅTT EMOT CHICKEN KEBAB TVÅ GÅNGER. borde få miljöpris

Svar: åh IMPONERANDE! alltså det är fortfarande ett litet hål efter chicken kebab i min lilla vegomage
anna

2013-09-11 @ 16:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0