en barcelonahelg

Har knappt en ledig stund så det är så oerhört skönt att ligga i sängen med datorn på magen ett tag. Jag måste nästan skriva lite om helgen eftersom den är bland de konstigaste jag varit med om. Varning för kantslipning och okaräktäristiska aktiviteter. (Och sluta smygläsa min blogg mamma, du får verkligen inte men var inte orolig jag har världens bästa vänner och vi tar hand om varandra och jag har det jättebra!) Okej:
 
I fredags möttes vi upp i finkläder för att ta del av x antal laxsnittar, sushibitar, cavaglas osv osv. Vi hade nämligen vip-lista (??) till ett fashion event (??)
 
 
~är en riktig bloggare~ (förstår varför folk bestämt sa nej när jag försökte dra med dem i den här bilden men men, kul med bildbevis)
 
Efter den upplevelsen sa vi hejdå till större delen av klassen och åkte 26 våningar upp till baren på hotell W vilket var svinlyxigt såklart. Så småningom tog vi oss ner igen och bestämde oss för att nattbada! Och trots att nattbad är det bästa som finns kanske jag ångrar det en liten, liten smula för igår råkade jag röra skorna jag haft på mig och fick sand över precis hela golvet. Yolo osv. Sedan följde lite oklart strandhäng och en ännu mer oklar taxiresa hem för följande dag var både min spanska mobil, mitt metrokort och mina kontanter borta. Ingen katastrof dock eftersom jag hade nycklarna kvar och lämnat allt som verkligen är viktigt hemma. Förstår bara inte riktigt hur det gick till men fick lite panik när jag inte hade något att betala med så kan ha sprungit ur taxin och störtat in genom dörren och uppför de fem våningarna....Hehe. 
 
I lördags sov jag till klockan 17! Och eftersom ingen människa normalt sover till sen himla eftermiddag förstår jag att jag hade en triljard missade samtal. Jag var iallafall 100 % ångestklump i det ögonblicket med endagslinserna kvar i ögonen så jag mötte Isabelle och Ingeborg bums och skrattade nästan konstant istället för att sitta ensam och tårögd. Den tallriken med patatas bravas var bland det godaste jag ätit. Sedan skiljdes vi åt för att åka hem och snabbt byta om och ta oss hem till Ludvig och Linnéa där det var så trevligt att jag slutligen bröt mitt löfte om att aldrig i livet följa med ut. Så det slutade med att vi dansade till Icona pop och takterrasshängde på Razzmatazz vilket är mitt favoritställe hittills. Sedan sov jag på Linnéa och Ludvigs bäddsoffa och fick pannkaksfrukost (<3 <3) innan vi mötte upp några andra för mycket trött loppishäng, falafelätande och pluggfika. När jag promenerade hem igår kom jag på mig själv med att le stort hela vägen för att jag verkligen börjat känna att det här är min stad och för att jag är så kompiskär i de jag tillbringar dagarna med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0