carrer del comte d'urgell

 
Jag har kommit in i någon sorts vardag. Lärt mig använda gasspis och vilka vreden man måste justera innan man duschar. Nu promenerar jag till skolan utan att stanna i varje gathörn för att frenetiskt leta efter en skylt med ett gatnamn att jämföra med min avfotade google maps-karta.
 
 
Här är den sista delen av min promenad hem. Min gata alltså. Barcelona är så himla mycket fina fasader, var man än stannar i min stadsdel är det fina hus överallt. Om man går in möts man dock nästan alltid av sorgligt slitna trappuppgångar. Tänker att det måste varit oerhört fint här när allt var relativt nybyggt.
 
 
Här är mitt gathörn! Jag bor i huset till höger här. Jag tror att det är femte våningen men jag tappar alltid räkningen. Det finns ingen hiss...mina benmuskler kommer iallafall inte tyna bort för att se det från den ljusa sidan.
 
 
Och efter att ha gått till skolan och sedan tillsammans med ett par vänner frågat runt på bokhandlar efter den mest nödvändiga kurslitteraturen har min kväll sett ut ungefär såhär. Jag handlar mat och lagar mat och gör läxor så var inte alltför avundsjuka, allt är inte turistande, stränder och barer. (Dock är det fredag imorgon!!!)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Åh så fint<3

2013-09-06 @ 12:40:32
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Så himla fränt att du bor i Barcelona! Det är en sådan vacker stad

2013-09-06 @ 20:22:16
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Postat av: elin wahlberg

åh barcelona är så väldigt fint!

2013-09-08 @ 12:48:51
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0