elecciónes y conciertos

Första maj innebär långhelg även i barna. Än så länge har den varit så bra! Vi firade VALborg (he he) på vårt eget sätt genom att gå till konsulatet och poströsta.
 
 
Första gången för mig! Mycket oseriöst kändes det att bara skriva partiet på ett blankt papper och skriva under, klistra på ett turistigt frimärke och stoppa i en brevlåda. Men kul!
 
 
Vi firade med kaffe och croissants i solen. Sedan firade vi valborg! Har lite vänner från Lund som också saknade högtiden och styrde upp parkhäng. Jag tog med mig en filt och svensk cider för att få så mycket valborgsstämning som möjligt men ja, jag erkänner att det var en av de få dagar jag längtade tillbaka en smula. Dock: ingen snö i sikte
 
 
Sedan blev det första maj och vi gick på feministisk, antikapitalistisk demonstration men det var mest de gamla vanliga självständighetskämparna så vi styrde stegen bort ganska snart.
 
 
Hit! Det här är mitt kära razzmatazz i DAGSLJUS. Det var lite overkligt att märka att terassen har fina väggmålningar.
 
 
Ursäkta världshistoriens sämsta bild men vi skulle nämligen spontangå på vår andra konsert där på en vecka. Första var spanska Dorian, där jag skrek om hur dåliga de var 90 % av tiden och skreksjöng till de två låtar jag kunde. Inte så kul kanske, MEN igår spelade the Kooks, mina högstadieälsklingar, och trots att jag inte lyssnat på dem på år och dar satt låtarna där i bakhuvudet. De var faktiskt svinbra, och min inre femtonåring blev påmind om sin gigantiska crush på Luke. Dansade mig genomsvettig och gick hem, där några andra hade förfest, men jag slog mig ner med en påse chips och gick och lade mig mycket nöjd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0